Motiváció, valamint táplálkozás tippek nemcsak PCOS- és pajzsmirigybetegeknek

Legyőzöm a genetikát!

A blogról

2019. február 10. - i.kriszta

Egy kis bevezető...

Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy sikeres átalakulásom után másokat is rá vezessek az útra, segítsek másokat az életmódváltásban. Olyanokat, akiknek nincs elég akaraterejük vagy motivációjuk ahhoz, hogy változtassanak, vagy a megfelelő tudás hiányában vannak. Megsajnálom az utcán látott fiatal és duci lányokat (amilyen én is voltam), akik lehet, hogy csak azért molettek, mert nem tudják, hogy mitől azok; vagy nem tudják, mit kell tenniük, hogy változzanak; netán azt hiszik, ez nem is lehetséges, hiszen a génjeikben az xy betegséget hordozzák. Az évek során keresztezte pár ilyen lány a mindennapjaimat, akiken azonnal segíteni akartam, aztán persze a kezdeti lelkesedésük két hét alatt elszállt. Egyiküket sem tudtam mentorálni, hiszen aki nem akarja, azon nem lehet segíteni.66-cut-cut.jpg

A blog írásom ötlete először húgom vetette fel. Dia le akart fogyni, de nem igen tudta, hogyan is kezdjen bele. Segítettem neki, főleg táplálkozási tanácsokkal a saját tapasztalataim alapján. Pár hónap alatt szép eredményeket ért el, s ezzel motiválta a barátnőjét, Marcsit, akinek hozzám hasonlóan PCOS-a van. Így amikor azt mondtam a családnak, hogy én most felkészülök egy fitneszmodell versenyre azért, hogy motiváljak másokat, azzal, hogy bebizonyítom minden csak fejben dől el, Dia rögtön azt mondta, hogy írjam le blog formájában. Sokkal több emberhez elérne, s a korábbi (kudarcba fulladó) törekvéseim kiteljesedhetnének. A versenyfelkészülésen felül oszthatnék meg jó tanácsokat táplálkozással, és életmóddal kapcsolatosan, olyanokat, amelyekkel őt és Marcsit is segítettem. Azonnal rávágtam, hogy nem értek a blogoláshoz, annyira nem írok jó stílusban, nekem erre se időm, se energiám, és különben is tuti ezer önsegítő oldal létezik a témában. Állítólag, hogy nincs, főleg nem PCOS betegek részére. Nélkülem sem ő, sem a barátnője nem tudták hogy fogjanak hozzá az életmódváltáshoz, pedig keresgéltek már. Továbbá hitelessé tesz, hogy hús-vér ember vagyok, akinek saját teste a referenciája. Addig-addig motoszkáltak szavai a fülemben, míg a gondolat megmagvasodott, s nem tudtam tőle szabadulni. :D Köszi, Hugi!

Milyen topikokkal találkozhatsz tehát a "Legyőzőm a genetikát!" blogon?

 

VERSENYFELKÉSZÜLÉS

Ahogy a bemutatkozásban, és itt a bevezetőben is olvashattad, fitnesz modell szeretnék lenni egy verseny erejéig, szigorúan naturálban.
De MIÉÉÉÉRT??? Egyáltalán nem kívánok hosszútávon testépítő lenni, és a későbbiekben versenyeken indulni. Miért vágtam akkor bele? Mit szeretnék akkor mégis elérni?

Egyrészt a kíváncsiság hajt. Képes vagyok-e rá? Meg tudom-e, meg LEHET-e ezt csinálni? Fiatalkori elhízás után, PCOS-sal, pajzsmirigy betegséggel, nem hogy lefogyni, jól kinézni, de akár egy fitnesz versenyig vinni?
Nem akarok nyerni, nem akarok a későbbiekben ezzel foglalkozni, csak szeretném elérni azt a szintet, ami elég ahhoz, hogy színpadra állhassak. Hogy megmutassam, van elég erőm, kitartásom hozzá. Akkor azt mondom, elértem a maximumot, elértem azt, amit egy testből formailag, fizikailag ki lehet hozni. Ezt én csak egyszer szeretném véghez vinni. Először is nem lesz többször motivációm, időm és energiám hozzá, másodszor nem tartom egészségesnek ezt a fajta szélsőséges életmódot.

Másrészt a kiváncsiságon kívül az motivál, hogy téged motiváljalak! Nem, neked nem kell testépítőnek lenned! Ez nem cél számodra, sőt számomra sem volt az soha. Nem ezért kezdtem bele az életmódválátásba. Meg akarom mutatni, hogy minden fejben dől el, és ha én PCOS-sal, Hashimotoval el tudok jutni egy fitneszmodell versenyre, akkor te is le tudsz fogyni, karban tudod tartani az alakod, ha akarod! Szeretném bebizonyítani, hogy le lehet győzni a genetikát! Ha nekem sikerült, neked is fog!

Ez a topik amindennapi küzdelmeimet hivatott bemutatni. Azt a diétát, amit neked soha nem kell tartanod, s olyan kihívásokat, amelyekkel soha nem fogsz találkozni. Azért teszem, hogy lásd, még ilyet is lehet!
Ha lement a verseny, akkor a mindennapjaimat fogom megosztani, egy-egy jól sikerült edzést, receptet, vagy olyan megoldásokat, ami a rohanós, zsúfolt napokban is alkalmazhatóak annak érdekében, hogy elkerüljük a félrekajálásokat. Még az is lehet, hogy új kihívást keresek! ;)

TÁPLÁLKOZÁS

Tudásmegosztó jelleggel olyan alapinformációkat szeretnék közzé tenni, melyek bevezetnek a tudatos táplálkozás világába. Tippeket, tanácsokat fogsz kapni arról, hogyan egyél jól, hogyan diétázz éhezés nélkül. Segítek elkezdeni, s megmutatom hogyan alakítsd az életed úgy, hogy az étrended módosítása ne fogyókúra legyen, ami egy ideiglenes dolog, hanem hosszútávú életmódváltás. Olyan általános információkat fogsz itt kapni, amelyeket évek alatt gyűjtöttem össze, és hasznomra váltak.
Ezenkívül biztosan osztok majd meg kizárólag kipróbált és bevált recepteket. Ebben Dia is segítségemre lesz, aki szakács és imádja a süteményeket. Szerinte az édességről a legnehezebb lemondani, ezért folyamaton kísérletezik. Bizony, a sütiket sem kell elfelejtened, csak "jó" alapanyagokat kell használnod! A recepteket mindig ellátom majd #gasztro cimkével is, hogy könnyebben böngéssz köztük.

MOZGÁS

A táplálkozáshoz hasonlóan a mozgásról is szeretnék veled gondolatokat megosztani. Persze az alakunkat 70%-ban az étrend határozza meg, de ahhoz, hogy egészségünket megőrizzük, és kiegyensúlyozottak legyünk, elengedhetetlen a rendszeres sportolás. Na meg persze, ha szépen lefogytunk, edzés nélkül laposak leszünk, ezt pedig nem biztos, hogy szeretnénk. Kerekedjünk, de a zsírtól, inkább az izomtól!

NEKIK SIKERÜLT

Ez egy bónusz topik, ahol (egyelőre) Dia és Marcsi változásait követhetitek nyomon. Tőlük is kérek képeket, és megosztom veletek, ők mit tesznek a mindennapokban vágyott alakért. Az ő átalakulásuk szintén nagyon motiváló lehet számodra, s azáltal hogy felkerül sikerük a blogra, ők is még lelkesebbek lesznek.
Ha pedig te is változást értél el, amire büszke vagy, küldd el nekem a történeted előtte-utána képekkel, és szívesen közzé teszem, hátha másokat éppen a Te sikersztorid fog inspirálni!

maxpixel_freegreatpicture_com-sport-exercise-dumbbell-muscles-fitness-vegetables-3168246.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://legyozomagenetikat.blog.hu/api/trackback/id/tr3414619456
süti beállítások módosítása